Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Co - WaarBenJij.nu Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Co - WaarBenJij.nu

Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Co

16 November 2019 | Indonesië, Surabaya

Vanaf Semarang stasiun Tawang met de eksekutif trein naar Surabaya, stasiun Puri gereisd en naar het oud- koloniale hotel Majapahit gegaan. Een prachtig, museumachtig hotel. Een zeer hoog serviceniveau en zeer grote kamers. Je waant je echt even een eeuw geleden. Lekker en uitgebreid ontbijt, zij het minder uitgebreid dan ons nog steeds favoriete hotel Phoenix in Jogjakarta. Even een reispauze om te chillen. Door omstandigheden zijn helaas de reisdoelen Lasem en Lumajang nu niet haalbaar. Daarom vandaag de reis en het verblijf in Batu, nabij Malang, regelen. Verder is Surabaya vanuit toeristisch oogpunt niet zo interessant. Dat blijkt ook uit de top 10 van TripAdvisor: op nr. 1 staat de fabriek waar met de hand kreteksigaretten worden gerold. Heel misschien gaan we de brug naar Maduro over, zijn we ook op dat, verder toeristisch oninteressante eiland geweest. De hoofdattractie hier is echt het hotel.