Sightseeing Penang 2, te voet - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Co - WaarBenJij.nu Sightseeing Penang 2, te voet - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Co - WaarBenJij.nu

Sightseeing Penang 2, te voet

Blijf op de hoogte en volg Co

04 November 2019 | Maleisië, Penang

Vanochtend voor het ontbijt het advies van een reviewer van het hotel gevolgd en schuin tegenover het hotel ontbeten met "toast met kaya" bij Toon Leon Kopi hitam en waar we volgens de review geen spijt zouden krijgen. Nou, dat viel tegen. We hebben er maar een curry bij besteld. Dat was wel ok. Volgende doel was the Blue House. We wisten niet dat je alleen een paar keer per dag een guided tour had en wij waren te laat. Dus maar naar het naastgelegen koffie- en chocolademuseum gegaan. Dat museum stelde niet zoveel voor en diende alleen om je dure chocolade van Beryl's te verkopen. Het was er in elk geval koel en we hebben daar redelijke White Coffee gedronken. Vervolgens zijn we al zigzaggend door Little India naar een oud Chinees clanhuis (Boon San Tong Khoo Kongsi) gelopen. Indrukwekkend complex, maar zonder airco (het was heet en vochtig). Dus we zijn er vlot doorheen gegaan. Nu we toch vlakbij de"jetties" waren, ook die bezocht. Dat waren oorspronkelijk huisjes op palen in de binnenzee. Nu een en al touristische winkeltjes. Toch leuk te zien. Doornat zijn we weer naar het hotel gelopen. Gedoucht en de kleren aan een wasvrouw afgegeven en naar een spa aan de Jalan Penang gegaan voor een ontspannende massage. Daarna schuin aan de overkant bij Jaya lekkere curries gegeten. Hoewel het al iets begon te schemeren, zijn we naar Prangin Mall gelopen om de busreis naar Kuala Lumpur Sentral te regelen bij AG express services. Mooie bus en lage prijs (38 RM p.p.). Daarmee is de reis naar Palembang van donderdag a.s. helemaal geregeld. Moe en tevreden terug naar het hotel; wij waren vooral moe; onze Fitbit vooral tevreden. Kopje nootmuskaatthee en slapen.