Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Co - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Co - WaarBenJij.nu

Penang

Blijf op de hoogte en volg Co

08 Maart 2018 | Maleisië, Penang

20-02-2018 tem 24-02-2018 Penang
Vorige keer stond Penang ook al op de lijst maar toen was er net een tropische storm overheen geraasd met overstromingen tot gevolg. Ik kwam 's middags laat aan. Had nog geen hotel geboekt. Was inmiddels wel bekend met de Grab en Uber apps. Ik kreeg de indruk dat bij de tariefbepaling Grab meer nadruk legt op de afstand en Uber op de tijd, waardoor Grab bij druk verkeer lager uitvalt. Het was druk, dus Grab. Als eindbestemming een vrij willekeurig punt in de buurt van hotels. In het gesprek met de chauffeur liet ik weten dat ik nog geen hotel geboekt had en of hij niet een goede wist. Na een stilte vroeg hij of ik ook in een homestay was geïnteresseerd. Laat maar zien was míjn reactie. We kwamen aan bij een torenflat direct aan zee op een soort compound met beveiliging. De beplanting was zéér verzorgd, ik zag ook nog een groot zwembad, een basketbalveldje en een goed geoutilleerde gym. Niet verkeerd dus. De homestay werd gerund door een bijna blinde Chinese dame die de 3 kamers die zij over had aan Chinese studentes verhuurde. 1 daarvan was voor een maand naar huis terug zodat ik die lege kamer (ca 10m2) kon gebruiken. Kostte omgerekend €3 per dag maar geen airco, wel een plafondventilator en een view op zeewind. Dat wilde ik wel proberen. Prima geslapen, door de koele zeewind de ac niet gemist. De volgende ochtend vroeg de hospita of ik mee naar de markt wilde. Ja dus. Opmerkelijk was dat op de Jetulong markt niet werd afgedongen. Lekker ontbeten met een mie-gerecht met groenten, 2 dimsummetjes en 2 pangsit. Ik heb er ook een set van 3 T-shirts gekocht en tempelschoenen, samen voor de enorme prijs van €5. Op weg terug vertelde ik dat een van mijn zoons jarig was. Mijn hospita zei wat in het Mandarijn tegen de chaffeur en we stopten bij een taartenwinkel. Wát een taarten daar. Ik heb de kleinste, maar nog altijd forse, buttercake gekocht. Gedeeld met de Chinese huursters en de hospita. Die huursters wisten snel en zeer fors stuk weg te werken; hoe blijven die meiden zo verschrikkelijk slank?
De 22e een grab gehuurd voor 5 uur om Georgetown een beetje te ontdekken. Penang Hill; kun je beklimmen maar ik koos de kabelbaan. Mooi uitzicht, alleen jammer van het vele vocht in de lucht. Daarna een paar Hindoe tempels bezocht. Die waren aangepast aan de moslim mores (doekjes over de primaire reproductie-organen).
Ik was het peranakan eten (Chinees Maleisische keuken) een beetje zat en vond zowaar een Balinees restaurant, resto Nona Bali. Vooraf saté lilith, daarna bebek betutu en als toetje kukus injen met 2 alcoholvrije serai mojito's. Was wel heel prijzig, €18

De volgende dag wat rondgekeken in Georgetown in malls en zo en daar ook wat gegeten. Daarna de voortzetting van de reis naar Balikpapan (Kalimantan v/h Borneo). Na wat gezoek bleek dat eerst naar Medan en van daaruit naar Bpp goedkoper was. En omdat mijn rommelende maag een lange vlucht onverstandig maakte, besloot ik om even in Medan te blijven. Mijn 1e bezoek aan Medan was geen succes. Maar dat vond ik aanvankelijk ook van Semarang terwijl dat nu 1 van mijn favorieten is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Penang

Zwerftocht door ZOA

Eerst naar HCMC in Vietnam voor de TET-viering en daarna zie ik wel.

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2018

Balikpapan

08 Maart 2018

Medan en Berastagi

08 Maart 2018

Penang

19 Februari 2018

19-02-2018

19 Februari 2018

18-02-2018
Co

Actief sinds 06 Feb. 2018
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8582

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 30 November 2019

Huwelijk in Prabumulih

14 Februari 2018 - 10 April 2018

Zwerftocht door ZOA

Landen bezocht: