18-02-2018 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu 18-02-2018 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu

18-02-2018

Blijf op de hoogte en volg Co

19 Februari 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Met TET zijn veel Vietnamese zaken gesloten. Op zondag ook de christelijke. Er is dan ook niet zo veel te doen. Misschien is 6 dagen HCMC wel wat lang. Dus maar wandelend de stad verkennen; zo leer je een stad toch het beste kennen. Aan alles is te merken dat het oorspronkelijke bouwplan Frans was en nog steeds is. Los van google maps verdwaal je er niet snel. Ook de parken hebben nog steeds een Franse opzet.
Aldus wandelend kwam ik bij de rivieroever. Daar werd ik in het Engels aangesproken door een Aziatische man met embonpoint. Ik reageerde met de enige 4 woorden Vietnamees die ik kende (ik had wel al begrepen dat elk contact met een nieuwjaarswens begon). Hij was verrast en ik kreeg de gebruikelijke vragen. Ze weten hier niets van Nederland behalve dat we goede dijken kunnen bouwen. Dus heb ik hem maar bijgepraat. Ondanks dat zijn Engels niet goed was te verstaan, werd het toch een geanimeerd gesprek. Tenslotte werd ik uitgenodigd om 's avonds bij hem thuis te komen eten. Dat kon ik niet weigeren en ik kreeg een briefje met wat Vietnamese krabbels; dat moest ik de taxi maar laten zien.
Toen ik daar aan kwam bij een kale muur met een groot hek, vroeg ik me af of dit wel zo'n goede keuze was. Maar daar achter was een zélfs naar onze maatstaven luxe woning.
Ik heb lekker gegeten maar geen idee wat; soms is het beter dat ook niet te weten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zwerftocht door ZOA

Eerst naar HCMC in Vietnam voor de TET-viering en daarna zie ik wel.

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2018

Balikpapan

08 Maart 2018

Medan en Berastagi

08 Maart 2018

Penang

19 Februari 2018

19-02-2018

19 Februari 2018

18-02-2018
Co

Actief sinds 06 Feb. 2018
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8581

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 30 November 2019

Huwelijk in Prabumulih

14 Februari 2018 - 10 April 2018

Zwerftocht door ZOA

Landen bezocht: