16-02-2018 Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu 16-02-2018 Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu

16-02-2018 Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Co

17 Februari 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Een beetje tegen mijn natuur in met een georganiseerde dagtrip naar de delta samen met 2 Koreanen en een Vietnamese. Ik had het kunnen verwachten - maar toch op wat anders gehoopt - ging het vooral langs commerciële bedrijven (honing, chocolade, coconut candy), tentjes met toeristenmeuk enz. Er was maar weinig oorspronkelijks aan. Niettemin een geslaagde dag. Prima lunch en veel proeverijen. Tijdens de lunch merkte ik weer eens hoe klein Nederland is. Op de vraag van de Koreanen waar ik vandaan kwam zei ik Holland en zij keken mij niet begrijpend aan. Toen ik zei dat ik uit het zelfde land kwam als Guus Hidding, begrepen ze het meteen. Dat zet alles weer in perspectief.

Als de oudere locals horen dat je uit NL komt dan heb het meteen gemaakt. Jaren geleden hebben Nederlandse ingenieurs ervoor gezorgd dat de eilandjes waar de delta uit bestaat niet weggespoeld zijn.

Voor de avond had ik een food court gevonden. Dat leek me een aardige plek voor het avondeten en ging daar nietsvermoedend heen. Het bleek dat meer mensen dat idee hadden. Het was enorm druk. Het zat in een enorm groot gebouw. De grootte van de foodcourt viel daarbij weer een beetje tegen. Ik had een mie soep met eend en een traditionele Vietnamese koffie.

Buiten nog wat 'Hollands glorie'.
Ik hoorde dat op de 69e etage een skydeck is met uitzicht over de hele stad. Morgen even kijken of ik er op kan komen.

  • 17 Februari 2018 - 03:04

    Eric:

    Thank you - and safe journeys, cousin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zwerftocht door ZOA

Eerst naar HCMC in Vietnam voor de TET-viering en daarna zie ik wel.

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2018

Balikpapan

08 Maart 2018

Medan en Berastagi

08 Maart 2018

Penang

19 Februari 2018

19-02-2018

19 Februari 2018

18-02-2018
Co

Actief sinds 06 Feb. 2018
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 8584

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 30 November 2019

Huwelijk in Prabumulih

14 Februari 2018 - 10 April 2018

Zwerftocht door ZOA

Landen bezocht: