15-02-2018 De eerste dag in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu 15-02-2018 De eerste dag in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Co - WaarBenJij.nu

15-02-2018 De eerste dag in HCMC

Blijf op de hoogte en volg Co

17 Februari 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag wat rondgelopen en gekeken naar de mensen. Toch wel heel bijzonder. Ik kwam op een soort boulevard waar allerlei opstellingen stonden. Veel gele bloemen zoals chrysanten, dahlia's en een soort grote afrikaantjes. Heel veel afbeeldingen van honden maar ook een paar van vissen en vlinders. Hele families poseerden voor die opstellingen. En niet zomaar, maar volledig geregiseerd van wie waar moest staan, vanuit wélke hoek enz. En dat bij zo'n beetje elke opstelling. Jonge meisjes vaak vanaf de zijkant met hoofd gedraaid naar de camera en iets naar achter geknikt (waarbij een tante of de moeder de haarlokken nog even schikte. En tot slot het camerabeen nog optillen. Grappig om te zien.
Later in een park (toegang € 1,10) het zelfde beeld maar iets minder fanatiek. Veel bloemen (ook een uit NL ingevlogen tulpenperkje) en heel veel dezelfde soort bonsai's met gele bloesems en de kennelijk onvermijdbare hondenafbeeldingen (terzijde: grappig was dat er een bord stond verboden voor honden). Toen werd mij uitgelegd dat 2018 het Chinese jaar van de hond was. Ik leerde ook gelukkig nieuwjaar in het Vietnamees te zeggen, fonetisch iets van tjak m'ng nam moi. Maar dan met de 6 toonhoogtes.

Ik vond dat alles zo fascinerend dat ik een beetje de tijd vergat. En toen de maag begon te knorren ik er achter kwam dat het vandaag hier oudejaarsdag was en dat alle Vietnamese restaurants en vrijwel alle andere gesloten waren. De uiterst behulpzame hotelreceptie vond voor mij nog het restaurant TukTuk (Thais dus). Weer met taxi. Nu terecht want het was flink uit de buurt. Smakelijk gegeten. Op weg terug nog even een dagtocht naar de Mekong delta geboekt. Gauw gaan slapen want morgen weer vroeg

  • 17 Februari 2018 - 11:37

    Ellen:

    Haha ja alles is kleurig versierd. Dit jaar zelfs bij mijn broer in huis in Singapore.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zwerftocht door ZOA

Eerst naar HCMC in Vietnam voor de TET-viering en daarna zie ik wel.

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2018

Balikpapan

08 Maart 2018

Medan en Berastagi

08 Maart 2018

Penang

19 Februari 2018

19-02-2018

19 Februari 2018

18-02-2018
Co

Actief sinds 06 Feb. 2018
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 8571

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 30 November 2019

Huwelijk in Prabumulih

14 Februari 2018 - 10 April 2018

Zwerftocht door ZOA

Landen bezocht: